Aktualności

Informacje dodatkowe

środa, 15 maja 2024
SŁONECZNIE 23oC
jakość powietrza: Jakość powietrza dobra, można przebywać na zewnątrz i zażywać aktywności fizycznej.
dobra
Facebook Instagram Tiktok RSS VP

*Jesteś u siebie - nowa strategia marki Poznań

Na zdjęciu tramwaj na zielonym torowisku, na to nałożone nowe logo Poznania - na zielonym tle, dom ze stylizowanej litery P, obok gwiazdka

*Jesteś u siebie - nowa strategia marki Poznań

Nowa strategia komunikacji marki Poznań została zaprezentowana 15 maja, podczas odbywającego się w stolicy Wielkopolski międzynarodowego kongresu "Impact'24". - W Poznaniu razem tworzymy miasto przyjazne wszystkim, pełne życzliwości i szacunku - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Takie, które jest domem dla każdego człowieka, bez względu na pochodzenie, wiek, orientację seksualną, stopień sprawności czy przekonania. Jesteśmy dumni z naszej tysiącletniej historii i odważnie patrzymy w przyszłość - dlatego nadszedł czas na zmiany. Chcemy, by nowa identyfikacja wizualna łączyła wielowiekową tradycję Poznania z wizerunkiem nowoczesnego miasta, jakie wspólnie tworzymy. - https://www.youtube.com/watch?v=4rX-MjrNm1M - Logo marki Poznań to dom, który jest zarazem literą "P". Gwiazdka nad domem symbolizuje poznańskie wartości: kompaktowość, przyjazność i sprawczość, a także dumę, wolność i człowieka. Równocześnie dyskretnie nawiązuje do poprzedniego logotypu, który zdążył już się zadomowić w pamięci mieszkańców i turystów. To symbol kontynuacji, oraz współgrania przeszłości i przyszłości, tradycji i nowoczesności. Sam znak domu po odwróceniu tworzy literę "P" - inicjał imion świętych Piotra i Pawła. Zarówno dom, jak i gwiazdka umieszczone są w tarczy, której kształt występuje w herbie Miasta. To czytelny znak, podkreślający jak ważna jest dla poznanianek i poznaniaków tysiącletnia tradycja Poznania..  - Poznań jest inkluzywny, dlatego tarcza logo w identyfikacji nie ma wyłącznie jednego koloru, zamiast tego może wypełniać się kolorami, treściami, obejmując różne aspekty miejskiego życia. Symbol domu również jest zmienny, wydłuża się lub poszerza, przybiera formy ikon lub elementów architektonicznych miasta. Wszelkie decyzje związane z ujednoliceniem formy i koloru będą konsultowane z ekspertami, radnymi Miasta oraz miejskimi jednostkami. Zaproponowanym przez autora identyfikacji podstawowym kolorem tarczy w logo miałby być zielony, co nawiązuje do barwy poznańskich tramwajów i autobusów, a także do miejskiej przyrody i ekologicznych rozwiązań, czyli do rzeczy bardzo ważnych dla mieszkańców i mieszkanek Poznania.  - Kampania promocyjna nowej marki będzie oparta o hasło *Jesteś u siebie, które pokazywane będzie w wielu kontekstach. Na początek - podczas Nocy Muzeów, w formie świetlnych napisów. Zaprojektowany został także przyjazny wizerunek patronów Poznania, świętych Piotra i Pawła, obecnych w herbie Miasta. Przerysowany w przystępnej formie, będzie wykorzystany np. podczas tworzenia miejskich gadżetów. - Podstawa, czyli wartości ważne dla poznanianek i poznaniaków - Poprzednia strategia marki Poznania została opracowana 15 lat temu - w 2009 roku. Od tego czasu wiele zmieniło się nie tylko w podejściu do projektowania, ale także w samym Mieście. Dlatego konieczne było stworzenie nowej, spójnej koncepcji oraz rozpoznawalnego znaku. Takiego, który będzie atrakcyjny, nowoczesny i wielofunkcyjny, a jednocześnie będzie dobrze oddawał kluczowe dla poznanianek i poznaniaków wartości.  - Prace zaczęliśmy od analizy symboliki herbu Poznania oraz jego nowoczesnej restylizacji - podkreśla Maciej Kawecki, projektant ze studia Brandburg, który przygotował logo. - Zadaniem było jednak zbudowanie nowoczesnych narzędzi komunikacji odpowiednich dla europejskiej metropolii jaką jest Poznań. Język wizualny musiał być więc dynamiczny, nowoczesny, zgodny ze współczesnymi trendami projektowania. I tu pojawił się drugi obszar poszukiwań, a więc co myślą mieszkańcy Poznania dziś, co jest dla nich ważne. - Długofalowy proces rozpoczął się już w styczniu 2023 roku. Po przeanalizowaniu dotychczasowej strategii rozwoju Miasta, której podstawą były m.in. obszerne konsultacje z mieszkańcami Poznania, a także po analizie marki, opracowań badań społecznych oraz badań dotyczących jakości życia, postawiono na kolejne warsztaty - tym razem z przedstawicielami lokalnych organizacji, zajmujących się turystyką, inwestycjami czy inicjatywami o charakterze społeczno-kulturalnym. To w ich trakcie zdefiniowano najważniejsze wartości związane z misją Poznania, które są istotne dla poznaniaków i poznanianek. Wśród nich znalazły się m.in.: otwartość, współodpowiedzialność i współtworzenie. I to właśnie na nich opiera się nowa strategia marki Miasta.  - Marka jest narzędziem do kreowania wizerunku - podkreśla Cezary Tyliński, pełnomocnik Prezydenta ds. Marki Miasta. -  Wizerunek miasta jest sumą wyobrażeń o nim. Wpływają na niego zarówno osoby tu mieszkające, inwestujące, czy odwiedzające Poznań, Wpływ na wizerunek ma także interpretacja naszego dziedzictwa czy położenie geograficzne. Budowanie spójnego wizerunku marki Poznań jest możliwe tylko poprzez wspólne zaangażowanie wielu osób i podmiotów. - Dzięki takiemu działaniu nowa strategia marki Poznań opiera się na ważnych dla ludzi, rzeczywistych wartościach i cechach. Pozwala przez to wyróżnić wizerunkowo pozycję miasta, a co za tym idzie - pomoże przyciągnąć nowych mieszkańców i biznes, rozwijać turystykę i kulturę oraz angażować wszystkie osoby związane z Poznaniem. - Po poznańsku, czyli prosta i praktyczna komunikacja - Strategia stała się podstawą do pracy nad nową identyfikacją wizualna miasta. W jej centrum znajduje się oczywiście logo. To początek całego systemu, który precyzuje, jak powinny być oznaczone różnego typu przedsięwzięcia tworzone przez Miasto lub we współpracy z nim. Poza zbiorem oznaczeń zawiera także określoną kolorystykę oraz spójną typografię. - W praktyce oznacza to, że dzięki ujednoliconym elementom graficznym będzie można już na  pierwszy rzut oka rozpoznać, np. plakat promujący miejską imprezę. Nowe znaki i fonty pojawią się również na urzędowych pismach i dokumentach. Dzięki temu wszystko będzie spójne i łatwe do rozpoznania przez odbiorców. - Wprowadzanie nowej strategii marki będzie odbywać się stopniowo, poczynając od zmiany komunikacji wizualnej Urzędu Miasta Poznania.  - Zmiany będziemy wprowadzać z dbałością o środowisko, rozsądnie i praktycznie, po poznańsku - mówi Joanna Żabierek, zastępczyni dyrektora Gabinetu Prezydenta UMP ds. marketingu Miasta. -  Zależy nam na podejściu zero waste zarówno przy wykonaniu materiałów informacyjnych, jak i przy działaniach promocyjnych, więc nie zmarnujemy żadnych zasobów. Jeżdżące po Poznaniu taksówki z miejskim herbem nie będą wymieniać go na logo, to oczywiste. Ale już np. nowe materiały graficzne promujące miejskie wydarzenia będą zaprojektowane zgodnie z księgą marki miasta. - Nową odsłonę zyska też miejska strona internetowa: poznan.pl. Zmiany nie tylko odświeżą ją  pod względem wizualnym, ale także poprawią nawigację po niej  - by stworzyć nowy, lepszy sposób komunikowania się z mieszkańcami. - Pierwsza miejska impreza pod nowym szyldem - Płytówka - odbędzie się już 17-19 maja wokół Ratusza - będzie to muzyczne i gastronomiczne powitanie odrestaurowanej płyty Starego Rynku. - Więcej o nowej marce miasta można dowiedzieć się ze strony internetowej www.markapoznan.pl , gdzie także dostępna jest do pobrania księga marki miasta. - AW
15.05.2024

Impact'24 w Poznaniu

Na zdjęciu prezydent Poznania na scenie, wsród innych mówców

Impact'24 w Poznaniu

9 interaktywnych scen, ponad 650 wyjątkowych gości z całego świata, 23 ścieżki tematyczne - tak będzie wyglądał tegoroczny Impact. Przez dwa dni - 15 i 16 maja - ponad 6 tysięcy uczestników będzie rozmawiać o najważniejszych wyzwaniach, jakie stoją przed współczesnym światem.  - Podczas pierwszego dnia kongresu Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania, wziął udział w panelu poświęconym kształtowaniu cyfrowych miast przyszłości.  - W Poznaniu korzystamy z wielu danych, również tych, do których mamy dostęp dzięki uprzejmości prywatnych firm - mówił prezydent Miasta. - Przykładem mogą być np. dane od operatorów telefonii komórkowej, które pozwalają nam oszacować, ile osób faktycznie żyje w Poznaniu. Możemy też zmierzyć liczbę wjeżdżających do miasta samochodów czy oszacować liczbę pasażerów komunikacji miejskiej. To ważne informacje,  które pozwalają nam kształtować politykę miejską. - Wśród kluczowych mówców tegorocznego kongresu jest m.in. Michelle Obama - była pierwsza dama USA  i jedna z najbardziej wpływowych kobiet świata. Jej pamiętnik "Becoming. Moja historia" utrzymywał się ponad 130 tygodni na liście bestsellerów New York Timesa, sprzedał się w ponad 15 milionach egzemplarzy na całym świecie i zdobył nagrodę Grammy. Za pośrednictwem Fundacji Obamy prowadzi Girls Opportunity Alliance, projekt, który wspiera edukację dziewcząt na całym świecie. Michelle Obama zachęca też młodych ludzi do głosowania i angażowania się w proces wyborczy, a także pracuje nad ograniczeniem nierówności żywnościowych w USA. - Do Poznania przyjechała również Sanna Marin - była premier Finlandii, która po napaści Rosji na Ukrainę błyskawicznie wprowadziła swój kraj do NATO. Dzięki jej działaniom Finlandia wzorowo poradziła sobie z pandemią, wychodząc z niej z najniższą śmiertelnością w Unii, niskim bezrobociem i jednocyfrową inflacją. Na liście priorytetów jej rządu był zrównoważony rozwój ekonomiczny i społeczny, neutralność klimatyczna i wyrównanie szans edukacyjnych. Po tym, jak ustąpiła z funkcji szefowej rządu, dołączyła do Instytutu na Rzecz Globalnej Zmiany Tony'ego Blaira jako doradczyni strategiczna. Podczas Impact'24 - podzieli się swoimi doświadczeniami. - Impact '23 to miejsce, w którym nauka spotyka się z biznesem, nowoczesnymi technologiami i administracją publiczną. W wydarzeniu biorą udział uznani naukowcy, tacy jak Esther Perel czy Timothy Snyder, a także najwyżsi rangą przedstawiciele  firm takich jak: Google, Mastercard, Allegro, BNP Paribas oraz dziennikarze z największych polskich redakcji.  - Kongresowi Impact'24 towarzyszy wiele związanych z nim wydarzeń, takich jak warsztaty biznesowe, okrągłe stoły branżowe oraz spotkania networkingowe.  - AW
15.05.2024

Letnie staże w urzędzie

Widok z drona na budynek urzędu miasta przy placu Kolegiackim

Letnie staże w urzędzie

Staże będą realizowane od sierpnia do końca listopada. Program skierowany jest do studentek i studentów jednolitych studiów magisterskich i studiów I stopnia (począwszy od 4 semestru), studiów II stopnia - dziennych, zaocznych, wieczorowych bądź eksternistycznych, uczelni państwowych lub prywatnych. Kandydatki i kandydaci ubiegający się o staż powinni studiować kierunek odpowiadający profilowi danego biura lub wydziału. O ich kompetencjach i zadaniach można przeczytać na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.   - Obecnie Program Staży Studenckich ma formułę 4-miesięcznej pełnopłatnej edycji. Na osoby, które się zakwalifikują, czeka wynagrodzenie w wysokości 6 744 zł brutto (za cały okres stażu).  - Aby zgłosić się na staż, należy wypełnić online formularz. Jest on dostępny na stronie poznan.pl, w zakładce Staże. Tam też można znaleźć więcej informacji o programie. Wnioski są przyjmowane do 18 czerwca. W formularzu można aplikować do maksymalnie 5 miejsc.  - Rozmowy kwalifikacyjne z wybranymi osobami (odrębnie do każdego wydziału, biura i jednostki) zaplanowano na czerwiec i lipiec. Zostaną one przeprowadzone zdalnie (za pośrednictwem platformy Zoom). - Autorski Program Staży Studenckich Urząd Miasta Poznania realizuje od 2003 roku. Akcja cieszy się ogromnym powodzeniem. Na 70 dotychczasowych edycji wpłynęło blisko 38 tysięcy zgłoszeń. Na staż przyjęto ponad 5 tys. studentów i studentek. - Program umożliwia nabycie nowych umiejętności i doświadczenia, przydatnych na rynku pracy oraz wykorzystanie w praktyce wiedzy zdobytej na studiach. Obopólne korzyści płynące z tej współpracy potwierdza fakt, że na przestrzeni tych kilkunastu lat działania programu około 1000 osób po jego ukończeniu zostało zatrudnionych w urzędzie. - Więcej o stażach studenckich na stronie programu oraz telefonicznie od poniedziałku do piątku pod nr tel. (61) 878 55 10. - RB
15.05.2024

Można już zapisywać się na nowe mieszkania przy ul. Darzyborskiej

Galeria zdjęć przedstawia wizualizacje osiedla mieszkaniowego przy ul. Darzyborskiej.

Można już zapisywać się na nowe mieszkania przy ul. Darzyborskiej

Przy ul. Darzyborskiej powstaje kolejna miejska inwestycja. Aktualnie budowany jest pierwszy blok z 15 lokalami, ale docelowo może tutaj powstać łącznie nawet ponad 250 kolejnych mieszkań dla poznaniaków.  - Budynek ma cztery kondygnacje. Na nowych mieszkańców będzie czekać 14 mieszkań dwupokojowych i 1 jednopokojowe. Każde będzie miało powierzchnię ok. 45 metrów kwadratowych. W ramach prac wykonana zostanie niezbędna infrastruktura towarzysząca, taka jak zjazd z drogi wewnętrznej z parkingiem oraz chodniki. Spółka zadba również o zagospodarowanie terenu otaczającego budynek, w tym zieleń i małą architekturę. ZKZL planuje oddać mieszkania jeszcze w tym roku. - Osoby zainteresowane uzyskaniem lokalu w budynku przy ul. Darzyborskiej mogą już się zgłaszać.  Oferta przeznaczona jest dla obecnych mieszkańców zasobu komunalnego. Pierwszeństwo do zamieszkania w tych blokach przysługuje najemcom, którzy nie mają zaległości czynszowych.  - Zgłoszenia można składać poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej spółki w zakładce: www.zkzl.poznan.pl/darzyborska. Osoby, które nie mają dostępu do internetu mogą się zgłosić poprzez dostarczenie pisma ze wskazaniem adresu zajmowanego obecnie lokalu i swoim numerem telefonu do Biura Obsługi Klienta ZKZL przy ul. Matejki 57 lub do jednego z terenowych Punktów Obsługi Klienta. - ZKZL/JZ
15.05.2024

Miasto wspiera działkowców - kolejne ogrody wypięknieją

Zdjęcie przedstawia rośliny w ogrodzie.

Miasto wspiera działkowców - kolejne ogrody wypięknieją

- Zależy nam na tym, by zagospodarowane przez działkowców tereny zielone były coraz bardziej przyjazne dla wszystkich poznaniaków i poznanianek. Dotacja w wysokości miliona złotych jest przeznaczona na rozwój ogrodów - budowę lub modernizację ich obecnej infrastruktury - mówi Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania. - ROD-y stanowią ważny element zielonego Poznania, ale nie tylko. To także miejsca spotkań i organizacji ogólnodostępnych wydarzeń. Inwestycje realizowane dzięki miejskim dotacjom z pewnością przysłużyły się zarówno samym ogrodom, jak i wszystkim poznaniakom. - Wnioski o wsparcie złożyło 16 ogrodów działkowych, z czego 9 dostało dofinansowanie. Kwota dotacji, którą może uzyskać każdy ROD zwiększyła się w tym roku z 50 do aż 200 tys. zł. Wsparcie może wynieść 85 proc. poniesionych przez wnioskodawcę kosztów (program wymaga minimalnego wkładu własnego w wysokości 15 proc.). - Poprawi się estetyka i bezpieczeństwo - W tym roku pieniądze przeznaczone zostaną m.in. na remonty domów działkowca. Wystąpiły o to ROD-y: "Darzynka", "Wichrowa ","Międzylesie", "Głuszynka", "Mazurek" oraz "Czarnuszka". Dzięki przeprowadzonym pracom poprawi się funkcjonalność budynków, ich dostępność przez cały rok, stan techniczny oraz estetyka. O aktywności seniorów i dzieci pomyśleli działkowcy z ROD "Wypoczynek". Powstanie tam kompleks rekreacyjny z placem zabaw i siłownią zewnętrzną.  - ROD "Cybinka" i  ROD "Mazurek" zmodernizują sieć energetyczną, co poprawi bezpieczeństwo osób wypoczywających w ogrodzie. Natomiast w ROD "Czarnuszka" naprawione zostaną uszkodzone alejki, co zwiększy komfort poruszania się. W tym samym ogrodzie uporządkowana zostanie też część wspólna. Pojawi się wiata ogrodowa i kontener, tworząc przestrzeń do relaksu i odpoczynku oraz zabezpieczając sprzęt przed dostępem nieupoważnionych osób. ROD "Zagajnik" zmodernizuje Stację Uzdatniania Wody (hydrofornia), dzięki czemu poprawi się jakość wody pitnej.  - Miliony na ogrody - W stolicy Wielkopolski znajduje się 87 ROD-ów, w których użytkowanych jest ponad 18 tys. działek o powierzchni prawie 800 ha. - Cieszymy się, że poprawia się jakość przebywania w ogrodach. Miejsca te rozwijają się jednak nie tylko pod kątem infrastruktury. Z roku na rok odbywa się tutaj coraz więcej wydarzeń. Wzrasta też świadomość na temat ochrony różnorodności biologicznej, klimatu czy retencji - wylicza Joanna Jajus, dyrektorka Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania. - Co ważne, dzięki miejskiej dotacji ogrody otwierają się na mieszkańców. Każdy może tu przyjść i korzystać z przyrody, jak w miejskim parku. - Dotacje dla rodzinnych ogrodów działkowych przyznawane są od 2018 roku. W ramach siedmiu edycji akcji, na dofinansowanie infrastruktury ogrodowej Miasto przekazało łącznie ponad 2,5 mln zł. Łącznie w tym okresie przynazno 50 dotacji. Zrealizowane inwestycje stworzyły dobre warunki do pracy zarządów ogrodów, działających na rzecz działkowców. Za miejskie pieniądze zmodernizowano miejsca zabaw dla dzieci i aktywności dla seniorów. Powstały też nowe miejsca rekreacji i spędzania wolnego czasu. Poprawiło się bezpieczeństwo, a także otwartość ROD-ów w sezonie od kwietnia do października.  - AJ
15.05.2024

Spotkanie z ambasadorem Szwajcarii

Na zdjęciu prezydent Poznania i ambasador Szwajcari podają sobie dłonie

Spotkanie z ambasadorem Szwajcarii

Fabrice Filliez pełni funkcję ambasadora Szwajcarii w Polsce od września 2022 roku. Wcześniej zajmował to samo stanowisko w Singapurze i Brunei. Jest prawnikiem, tytuł magistra prawa europejskiego zdobył w Instytucie Studiów Europejskich na uniwersytecie w Brukseli.  - Prezydent Poznania rozmawiał z ambasadorem o możliwościach współpracy, a także o możliwościach, jakie czekają na szwajcarskich inwestorów w stolicy Wielkopolski.  - Coraz więcej firm ze szwajcarskim kapitałem działa w Poznaniu i województwie wielkopolskim i jest to dobry znak, jeśli chodzi o przyszłość wzajemnych relacji między naszymi krajami - mówił Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta. - Jestem przekonany, że udział Ekscelencji w konferencji Impact zachęci nowe szwajcarskie firmy do inwestowania w Poznaniu. Zachęcam również do spacerów, żeby poczuć ducha historycznych terenów Międzynarodowych Targów Poznańskich, jednych z najstarszych targów i centrów wystawienniczych w Europie Środkowej i Wschodniej.  - Według danych opublikowanych przez Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej w Poznaniu działają 34 spółki z kapitałem szwajcarskim. Biuro Obsługi Inwestorów ściśle współpracuje z inwestorami z tego kraju. Jednym z nich jest Roche - firma dostarczająca innowacyjne rozwiązania w dziedzinie ochrony zdrowia. W Globalnym IT Solution Center Roche, położonym w pobliżu Jeziora Maltańskiego w Poznaniu pracuje 250 osób.  - AW
15.05.2024
Zobacz więcej aktualności

blok treści

Plan Poznania

plan

Znajdź na mapie Poznania

Szukaj
 
System podpowiada prawidłowe nazwy
Przejdź do planu Poznania

Wydarzenia

Wybierz kategorie
Wszystkie
Kategorie
Zamnknij
Wybierz kategorie
Kultura Poznań
Informacje i aktualności
Informacje i aktualności

artykuł

artykuł

artykuł

artykuł

Afisz Kulturalny
2447
Wydarzeń
1634
Seansów
217
Koncertów
0
Spektakli
Video Poznań

Więcej aktualności z Poznania

Wybierz portal
Wszystkie
Portale
Zamknij
  • Wszystkie
  • Info
  • Inwestycje
  • Fakty i Liczby
  • Firma
  • Osiedla
  • Oświata
  • Pozarządowy Poznań
  • Prezydent
  • Rowery
  • Smart City
  • Sport
  • Straż miejska
  • Transport
  • Środowisko
  • Zdrowie
  • Kultura
  • Niepełnosprawni
  • Odnowa
  • Studia
  • Senior
  • Sprawy Lokalowe
  • Turystyka
  • Wszystko o odpadach

Wybierz portal

  • Wszystkie
  • Info
  • Inwestycje
  • Fakty i Liczby
  • Firma
  • Osiedla
  • Oświata
  • Pozarządowy Poznań
  • Prezydent
  • Rowery
  • Smart City
  • Sport
  • Straż miejska
  • Transport
  • Środowisko
  • Zdrowie
  • Kultura
  • Niepełnosprawni
  • Odnowa
  • Studia
  • Senior
  • Sprawy Lokalowe
  • Turystyka
  • Wszystko o odpadach
Zobacz więcej aktualności
Biuletyn Miejski

biuletyn

Aktualności

artykuł

artykuł

artykuł

artykuł

Przejdź do Biuletynu

Zobacz również